De klant heeft een verhoogde afrekening van het water ontvangen.
Omschrijving probleem:
De klant heeft een verhoogde afrekening van het water ontvangen.
Bij controle blijkt dat de waterteller constant draait ondanks er geen water verbruik wordt.
Onderzoek naar de oorzaak van het probleem:
Druktest:
Er werd een druktest op de toevoerleiding uitgevoerd.
Wij stellen vast dat de waterteller langzaam doordraait.
Bij het dichtdraaien van deze afsluitkraan (voeding koud water naar boiler) stopt de waterteller.
Het lek bevindt zich op de toevoerleiding van warm water.
Infrarood camera – Warmtebeeld camera:
Met behulp van onze infrarood camera hebben wij nergens een hot-spot, noch uitstralingen kunnen waarnemen.
De toevoerleiding van het warm water ligt immers onder inbouwkasten,
waardoor er geen uitstralingen en/of hot-spot kunnen gedetecteerd worden.
Akoestisch luistertoestel:
Op de diverse contactpunten werd geluisterd met LOG1A.
Het lekgruis werd op de contactpunten vergeleken.
Dit is het lekgeruis thv warm water aan bad.
Dit is het lekgeruis thv warm water aan wastafel.
Dit is het lekgeruis thv warm water aan boiler.
Met behukp van bodemmicrofoon werd de lokatie van
het lek bepaald. Het lek bevindt zich in de vloer onder boiler.
U heeft een lek?
Aarzel niet en neem contact met ons op!
Wenst u dat wij u contacteren?
Neem nu contact opMeer info over waterlekkage?
Wil je graag meer info over de verscheidene methodes om waterlekkages aan te pakken?